Навігацыя
Апытанне

Як вы дабіраецеся ў школу?

Галасаваць

Вынікі мінулых апытанняў

Сацыяльныя сеткі
Спасылкі

Паводзіны на дарозе

Правілы дарожнага руху сталі фармавацца яшчэ на світанку чалавечай цывілізацыі. У Старажытным Рыме, напрыклад, дзе адным з распаўсюджаных сродкаў перамяшчэння былі калясьніцы, на вуліцах прыйшлося ўводзіць аднабаковы рух. Першыя спробы рэгулявання на скрыжаваннях прадпрымалі патрыцыі і гандлёвая ведаць. Яны высылалі наперадзе сябе скараходаў, якія забяспечвалі ім свабоду прасоўвання на перахрысціўшыся, але гэта не заўсёды ўдавалася. Праблемай ПДР вымушаны быў займацца нават сам Гай Юлій Цэзар, па ўказе якога быў створаны адмысловы атрад з вольнаадпушчанікаў, які займаўся рэгуляваннем руху на перакрыжаваннях Вялікага Рыма. У Еўропе гісторыя рэгулявання дарожнага руху пачынаецца з 1868 г. Менавіта ў гэтым годзе ў Лондане на вуліцы перад парламентам ўсталявалі чыгуначны семафор з каляровым дыскам.

Скончыліся летнія канікулы, і для таго каб папярэдзіць узнікненне ДТЗ з удзелам школьнікаў, пяшчотна яшчэ раз успомніць правілы дарожнага руху для пешаходаў і веласіпедыстаў:

1. Хадзіць варта толькі па тратуары, пешаходнай або веласіпеднай дарожцы, а калі не - па абочыне. У выпадку іх адсутнасці можна рухацца па краі праезнай часткі дарогі насустрач руху транспартных сродкаў.

2. Там, дзе ёсць святлафор дарогу трэба пераходзіць толькі на зялёны сігнал святлафора.

3. У месцах, дзе няма светлафораў, дарогу бяспечна пераходзіць па падземным або надземных пешаходным пераходзе, а пры іх адсутнасці па пешаходным ( "зебра").

4. Калі няма пешаходнага пераходу, неабходна ісці да бліжэйшага скрыжавання. Калі па блізкасці няма ні пешаходнага пераходу, ні скрыжавання, дарогу пераходзім па кароткім шляху. І толькі там, дзе дарога без агароджаў і добра бачная ў абодва бакі, паглядзеўшы ўважліва налева і направа.

5. Нельга пералазіць праз агароджы.

6. Калі дарога шырокая, і ты не паспеў перайсці, перачакаць можна на "астраўку бяспекі".

7. Гуляць у гульні на дарозе і на тратуары небяспечна. Строга забаронена выбягаць на праезную частку з-за дрэў, аўтамабіляў і іншых аб'ектаў, якія перашкаджаюць кіроўцу ўбачыць вас своечасова.

8. У цёмны час сутак для ўласнай бяспекі на вопратцы альбо заплечніку неабходна мець святлоадбівальныя элементы (флікеры).

9. Асобам да 14 гадоў забараняецца без суправаджэння паўналетняга кіраваць роварам на дарозе (акрамя пешаходных і жылых зон, тратуараў, веласіпедных і пешаходных дарожак).

10. Рух на ровары павінен ажыццяўляцца па веласіпеднай дарожцы, а пры яе адсутнасці - па абочыне, тратуары або пешаходнай дарожцы, не ствараючы перашкоды для бяспечнага руху пешаходаў. Пры адсутнасці названых элементаў дарогі ці немагчымасці руху па іх дапускаецца рух веласіпедыстаў па праезнай частцы дарогі ў адзін шэраг не далей за 1 метр ад яе правага краю.

11. Пры руху па дарозе ў цёмны час сутак і (або) пры яе недастатковай бачнасці на веласіпедзе або мапедзе павінны быць уключаны: спераду - фара (ліхтар), якая выпраменьвае белае святло, ззаду - ліхтар, які выпраменьвае чырвонае святло.

12. Па-за скрыжаванняў на нерэгуляваным скрыжаванні веласіпеднай дарожкі з дарогай веласіпедыст абавязаны саступіць дарогу транспартным сродкам, якія рухаюцца па гэтай дарозе.

13. Пры перасячэнні праезнай часткі дарогі па пешаходным пераходзе веласіпедыст павінен весці веласіпед побач з сабой і кіравацца патрабаваннямі, прадугледжанымі правіламі для руху пешаходаў.

14. веласіпедыста забараняецца рухацца, ня трымаючыся за руль і (або) не трымаючы ногі на педалях.